עושים חלבון – כל מה שרציתם לדעת על החלבון

עפר גדנקן No Comments on עושים חלבון – כל מה שרציתם לדעת על החלבון

למה חשוב לאכול חלבון? איזה חלבון מומלץ? וכיצד ניתן לשלב מוצרים המכילים חלבון בתפריט היומי?
ראיון עם ד"ר איילת הררי, תזונאית קלינית ויועצת התזונה של חברת "עוף טוב"

10:18
28.04.24
אבי יעקב No Comments on מי יככבו בקרוב במדורי ה'מאורסים'? בעוד שעות תוכלו לדעת

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מה תפקיד החלבון בגוף האדם?

בעוד שהפחמימות והשומנים מהווים מקור לאספקת אנרגיה לגוף, תפקידו העיקרי של החלבון בגוף הוא בנית רקמת השריר ותחזוקתה. החלבון דרוש לייצור אנזימים האחראיים על תהליכים רבים וחשובים בגוף וגם לבנייתה ותחזוקתה של מערכת החיסון. בשל היותו דרוש לבניית השריר, החלבון חיוני לגדילה והתפתחות תקינים.

 מדוע חשבון לאכול חלבון?

אבני הבניין המרכיבות את החלבון הן חומצות האמינו. ישנן חומצות אמינו שהגוף אינו יכול לייצר בעצמו ולכן הן נקראות 'חומצות אמינו חיוניות'. הגוף חייב לקבל חומצות אמינו אלה מהמזון.

חלבון המכיל את כל חומצות האמינו החיוניות נקרא חלבון בעל ערך ביולוגי גבוה ונחשב חלבון איכותי. חלבון כזה נמצא בעוף, בשר ומוצריו, במוצרי חלב ובביצים.

אילו מזונות הם מקורות טובים לחלבון?

החלבון נמצא במגוון מזונות אך העשירים ביותר בחלבון הם בשר,עוף,  דגים, מוצרי חלב, טופו  וקטניות.

כמה חלבון יש במזון?

ב100 גר' חזה עוף אפוי בגריל יש כ23 גר' חלבון, ב-100 גר' גבינה לבנה יש כ-9 גר' חלבון, בביצה שלמה יש 7 גר' חלבון וב-100 גר' עדשים מבושלים יש כ-9 גר' חלבון.

למי מומלץ בעיקר לצרוך חלבון?

צריכה מספקת של חלבון חשובה בכל גיל . יחד עם זאת, בתקופות של גדילה והתפתחות כמו אצל ילדים ומתבגרים ואצל נשים הרות צריכת חלבון חשובה במיוחד.

כמה חלבון צריכים ילדים ומתבגרים?

הקצובה היומית המומלצת לחלבון ((RDA היא הכמות יומית של חלבון שתספיק כדי למלא את הדרישות התזונתיות של מרבית בני הנוער. קצובה זו  תלויה בגיל ובמין:  בגילאי 9-13 הקצובה היומית היא 34 גר' ליום לבנות ולבנים. בגילאי 14-18 ישנו הבדל בין ההמלצות לבנות ולבנים: הקצובה היא 46 גר' לבנות ו-52 גר' לבנים.

 

האם יש קשר בין אכילת חלבון לתחושת שובע?

כן, ארוחה המכילה שילוב של  חלבון ופחמימות תורמת יותר לתחושת השובע מארוחה המבוססת על פחמימות בלבד (בעיקר פחמימות שאינן מכילות סיבים תזונתיים, כמו אורז לבן, לחם לבן או תפוחי אדמה).

 

 

 



0 תגובות